30. září 2012

Slečna Trudy na Slapech

Prodloužený víkend! Předpověd počasí sice nevypadala přívětivě, ale i tak jsem se rozhodla vyrazit na Slapy. A dobře jsem udělala. Rána i večery už sice byly dost chladné a mlhavé, přes den se ale většinou vyčasilo a tak jsem si to na Slapech báječně užila. 

Den O - Slečna Trudy se kochá
Výhled z terasy byl úchvatný...


Den 1 - Slečna Trudy jde do lesa
Lesy kolem lákaly k vycházce s košíkem, hub ale bohužel moc nerostlo. Tedy kromě muchomůrek, které se navíc velmi dobře hledají. Prý se tyhle červené krásky nejí, co si pak ale mám myslet o receptu z knihy Olgy Tokarczukové Denní dům, noční dům

Dort z muchomůrky červené
Barevné klobouky tří dospělých muchomůrek, 2 a půl sklenice moučkového cukru, 5 žloutků, kostka másla, citrón, dvě lžíce rumu.
Klobouky pokropíme rumem. Žloutky utřeme s máslem a se dvěma sklenicemi práškového cukru. Přidáme nadrobno nakrájenou citrónovou kůru. Náplň vložíme do klobouků. Červený kropenatý vršek dortu polijeme polevou ze zbytku cukru a citrónové šťávy. Jíme pomalu. Čekáme. 



Den 2 - Slečna Trudy jde k vodě
To bych nebyla já, abych se nevyrazila koupat! Počasí mohlo být příjemnější, ale naštěstí jsem dost otužilá a voda byla skvělá. A těch lodí... Objevila jsem jejich kouzlo a někdy bych si ráda dala nějakou pořádnou plavbu! 





Den 3 - Slečna Trudy balí, uklízí a vrací se do Prahy
Ach jo, víkend byl sice o den delší, ale i tak utekl jako voda. Dnes už na žádný výlet nevyšel čas, jen na sbalení, úklid, kochání a čtení na terase. A pak cesta domů. Nicméně jsem si Slapy parádně užila a doufám, že se tam ještě někdy vrátím.

Žádné komentáře:

Okomentovat